Uncategorized

Emal was represented at the Make and Learn conference at HDK Sweden, September 2019

A large group of EMAL members presented papers at the Make and Learn Conference 2019, Sept. 17-20  https://embodiedmakinglearning.usn.no/p/nordisk-forskningskonferens.html

held at the HDK School of Design and Crafts, Gothenburg Sweden, Organized by the Nordic Forum for Research and Development in Educational Sloyd (Nordfo) http://nordfo.blogspot.com/


The conference was aimed at researchers and teachers at universities and colleges in the field of handicrafts in the Nordic countries, but it was also open to participants from other handicraft activities where materials are processed into artefacts using various tools.

Some of the titles presented by EMAL members here: 

  1. Kari Carlsen, Anniken Randers-Pehrson, Åsta Rimstad Rammefaktorers betydning for kunst og håndverksundervisning i grunnskolen – utvalg og forskningsdesign. 
  2. Gry Uhlin-Engstu Naturen som møteplass for estetiske læreprosesser – Studenters perspektiver på landart som tverrfaglig arbeid i grunnskolen.
  3. Biljana C. Fredriksen Explorations of natural materials and ecological awareness. 
  4. Camilla Groth, Marte Sørebø Gulliksen Hands at the interface between self and environment during craft practice. 
  5. Ingrid Holmboe Høybo, Kirstine Riis Red bierne. Fremtidig og bærekraftig undervisning i kunst og håndverk med skaberværkstedet som udgangspunkt. 
  6. Rimstad, Åsta; Carlsen, Kari; Randers-Pehrson, Anniken. Rammefaktorers betydning for kunst og håndverksundervisning – første trinn, utvikling av spørreskjema til lærere og rektorer. Nordfokonferanse. 
  7. Jostein Sandven Naturen som arena for skaperglede, engasjement og utforskertrang – Eller å gi form i snø og is til glede for seg selv – eller andre?